Cunda Adası’nda Kurban Bayramı yoğunluğu
Tarih : 2020.08.04  09:54:54
Balıkesir'in Ayvalık ilçesinin dünyaca ünlü Cunda'da Adası'nda Kurban Bayramı nedeniyle aşırı yoğunluk nedeniyle adeta adım atacak yer kalmadı.

Balıkesir'in Ayvalık ilçesine bağlı Alibey (Cunda) Adası Kurban Bayramı tatilinde vatandaşların yoğun talebi nedeniyle adeta doldu taştı.

Bayramı fırsat bilen tatilcilerin gelişiyle restoran ve kafeteryalarıyla ünlü Cunda Adası son yılların en yoğun günlerini yaşıyor.

Bu yıl Koronavirüs pandemisi gölgesinde kutlanan Kurban Bayramı’nda  restoran ve kafelerde yer bulmakta güçlük çekilirken, kalabalık nedeniyle Cunda sahilinde adeta adım atacak yer kalmadı.

Adada bulunan otel ve pansiyonlardaki doluluk oranlarının ise Kovit19 salgınına rağmen son yılların en yüksek seviyelerine ulaştığı bildirildi. Henüz bayramın ilk günü olmasına rağmen yoğunluğun özellikle bayram süresince devam etmesi bekleniliyor.

Aşırı kalabalık nedeniyle olası asayiş olaylarına karşı Ayvalık İlçe Emniyet Müdürlüğü bünyesindeki ekiplerin sıkı güvenlik önlemleri aldığı adada, pandemiye karşı sosyal mesafelerin korunabilmesi ve maske kullanımı konusunda da Gece Bekçileri’nin yaoğun emek harcamaları da dikkatlerden kaçmıyor.

İŞLETMECİLER MEMNUN

Cunda Adası’nda esnaflık yapan Derya Küçük isimli genç bir kız, “Cunda Adası da, Ayvalık da bu günlerde çok kalabalık. Örneğin biz günlük gezi teknemiz ile turlar düzenliyoruz. Şu an pandemi önlemleri nedeniyle teknemize sadece 30 kişi alabiliyoruz. Tabi bu sadece bizim için değil, tüm gezi tekneleri için yolcu kapasiteleri neredeyse yarı yarıya düşürüldü. Yarım kapasite üzeri çalışamıyoruz. Ama buna rağmen bayramda yoğun bir ilgi görüyoruz. Ama pandemi kuralları gereği bu yoğunluğu karşılayamıyoruz. Cunda Adası geçtiğimiz yıla nazaran bu yıl Kurban Bayramı’nı Koronavirüs salgını nedeniyle biraz daha az yoğunlukta geçirse de bu yıl da bayramda çok kalabalık. Bayram ekonomik anlamda ada esnafı için çok güzel geçiyor” dedi.

Cunda Adası’nda esnaflık yapan Musa Aşar  da, bayram nedeniyle işlerinin oldukça yoğun olduğunu söyledi.

Koronavirüs salgını nedeniyle bu yıl Kurban Bayramı’nı beklediklerinden daha kalabalık geçtiğini kaydeden Aşar, “Bayramın ilk günü olmasına rağmenbugün çok kalabalık. Biz asıl yarın ve sonrasında aşırı bir yoğunluk bekliyoruz. Çok şükür bu yoğunluk ekonomik anlamda bizleri son derece memnun ediyor” ifadelerini kullandı.

Cunda Adası’nın tanınmış otel ve restoran işletmecilerinden Kayhan Ezer ise Kurban Bayramı’nın adada oldukça fazla olduğunu belirterek, “Aşırı talep var. İnsanlar adeta turizm bölgelerine adeta saldırıyorlar. Ayvalık’da bundan payını fazlasıyla almış durumda. İlçede turistik işletmelerde tam bir doluluk oranı yaşanıyor. Bence bu yoğunluk bayramda böyle geçeceği gibi, bayramdan sonra da Eylül ayının ilk haftasına kadar aynı tempoda sürer. Pandemi bu yıl turizm açısından oldukça etkili oldu ama insanlar pandemi sürecinde evlerinde kalmaktan çok sıkılmış ve bunalmışlardı. Bence çok sıkıldıkları için bu taraflara geldiler” diye konuştu.